Všem je dobře známo, že zboží s vadou lze reklamovat v záruční lhůtě. Jak je to ale například s nepovedeným účesem v kadeřnictví, je možné práci reklamovat, radí Aplikant.cz.

V případě kadeřnictví a kadeřnických služeb uzavíráte smlouvu o dílo, tudíž kadeřník odpovídá pouze za výsledek v okamžiku dokončení nebo-li dodání práce. Jakékoliv skryté nedostatky je proto nutné oznámit v momentu, kdy vyjdou na povrch. Pak také záleží na povaze vady, primárním nárokem je bezplatná oprava či můžete žádat o slevu z ceny. Tato sleva by měla být přiměřená, zákon nestanovuje žádná další konkrétní kritéria pro její ustanovení. Záleží tudíž na specifické situaci. Ideálně byste se měli s kadeřníkem na její výši dohodnout. Výše slevy by se měla odvíjet i od toho, jaké služby byly provedeny (např. barvení, stříhání, mytí) v daném případě a které z nich byly provedeny vadně.

Vyhledejte si recenze a hodnocení

Hodnotící portál Aplikant.cz přináší uživatelům možnost ohodnocení firem, recenze firem, zkušenosti a názory očima zákazníků. Recenze a názory jsou poskytovány na portálu anonymně a bez registrace. Firmu můžete ohodnotit pomocí textu nebo hvězdiček. Vyhledávání recenzí od ostatních uživatelů je snadné a přehledné. Provozovatelem hodnotícího portálu je společnost 123jobs Media – developer on-line aplikací.

Jedná se vždy o smlouvou o dílo

Pamatujte tedy na to, že ačkoliv nic nepodepisujete fakticky uzavíráte se svým kadeřníkem smlouvu o dílo. Kadeřník je tedy povinen postupovat v souladu s vašimi pokyny a objednávkou. Než začne konat, důkladně ho seznamte s vaší představou o konečném výsledku. K tomu vám může dopomoci například obrázek nebo fotografie vybraného účesu. Nechte si také od kadeřníka vysvětlit postup procedury. Zároveň zvažte i jeho případné připomínky. V průběhu důsledně sledujte kroky, které provádí a jestli něco není podle vašich představ, nebojte se ho upozornit. Můžete využít zákonného práva od smlouvy odstoupit, pokud lze očekávat, že výsledek nebude odpovídat zadání či bude trpět nedostatky. V této situaci je však vaší povinností zaplatit práce do té doby již vykonané, například umytí vlasů. Ještě než zaplatíte, zkontrolujte, že výsledný účes odpovídá vašim požadavkům na střih, celkový tvar nebo odstín.