O módní značce Diesel patrně slyšel každý z nás. Populární italskou značku založil Renzo Rosso v malém městě Molvena v roce 1978. Za svých 41 let existence na trhu si Diesel vydobyl velké renomé především ve výrobě džín, které jsou dodnes nejdůležitějším produktem značky. Od počátku se značka Diesel orientovala v designu a výrobě především na mladé publikum, které stále patří mezi klíčové zákazníky. Mezi stěžejní řady módního oblečení patří samotná řada Diesel, kterou doplňuje řada Diesel Black Gold a Diesel Kid, která je zaměřená na děti.

K velkému rozmachu značky došlo v 90. letech minulého století, kdy značka expandovala skrze své partnery na mezinárodní trh a etablovala se například v USA či Japonsku. V tomto desetiletí Diesel šlápl na plyn také na poli marketingu a reklamy, když vytvořil několik ikonických reklamních kampaní, jako je například portrét života v Severní Koreji nebo napodobení automobilových nehod. Dodnes se značka prezentuje různými způsoby, mezi které patří sponzorování hudebních soutěží, vydávání fiktivních novin nebo vlastní galerie umění v Tokiu. Roku 1996 si Diesel začal upevňovat pozice také na evropském trhu, když otevřel vlajkové obchody v metropolích, jako jsou Paříž, Londýn nebo Řím. Téhož roku také Diesel obdržel cenu Premio Risultatiho pro nejlepší italskou společnost roku. Největší růst společnost zaznamenala roku 2002, kdy zakladatel Renzo Rosso začal skupovat další značky (Maison Margiela, Marni či Viktor&Rolf), které sjednotil do společnosti Only The Brave. V roce 2012 činil obrat skupiny 2 miliardy amerických dolarů, což je zhruba 45,5 miliardy korun.

Ačkoli je značka Diesel spojená především s džínovou módou pro mladé, v současnosti najdeme pod touto značkou mnohem více produktů, což z ní dělá více lifestylovou značku, než čistě oděvní. Kromě riflí jsou pod značkou Diesel prodávány brýle (spolupráce s Marcolin), obuv, zavazadla, další kožené zboží, hodinky Diesel (ve spolupráci s Fossil) parfémy (spolupráce s L’Oréal) či kosmetika. Mezi ne zrovna tradiční produkty módního odvětví pak patří například motocyklové helmy nebo sluchátka. Diesel má také své značky – DieselStyleLab, která se zaměřuje na zákazníky s vyššími příjmy, a 55-DSL, která se naopak zaměřuje na sportovní klientelu.

Mezi nejpopulárnější produkty patří kromě klasických riflí také sluneční brýle, hodinky nebo pánské parfémy. Řada toaletních vod Only the Brave by neměla chybět v koupelně žádného muže, a skvěle se hodí k hodinkám z řady Mr Daddy. Diesel se neustále snaží oslovovat nejen mladou generaci, ale také tu zkušenější, která se nebojí sáhnout po klasice jedné z nejpopulárnějších značek na světě. Pokud Diesel někdy něco plně ovládl, tak je to spojení dravého mládí a zkušeného stáří. Tak, jako jsou rifle nedílnou součástí šatníku každého z nás, stejně by měla být součástí našeho odívání také značka Diesel, která kombinuje nejen evropskou tradici kvalitní italské módy, ale především odvážný přístup v tradičním odvětví se snahou oslovit co nejširší publikum – od těch nejmladších, přes dospívající rebelující generaci až po zkušené manažery, kteří si po náročných poradách rádi odpočinou v něčem pohodlném. Mládí, dravost a elegance – to jsou principy italské značky Diesel, se kterými dobyla svět.