Plánujete rodinnou dovolenou v zahraničí a už se nemůžete dočkat, až si děti budou užívat u moře nebo v hotelovém akvaparku? Při plánování dovolené na prosluněnou riviéru, do horských středisek i na poznávací výlet se nesmí zapomenout na to nejdůležitější. Co to je? Pasy? Peníze? Či platební karty? Ani jednoho z toho! Především je nutné se řádně pojistit, nikdy totiž nestačí vzít s sebou jen kartičku české zdravotní pojišťovny. Proč je komerční pojistka pro každou rodinu naprostou nezbytností? Cestovní pojištění ochrání před vysokými výdaji za zdravotní péči, ale současně pomůže v nečekaných situacích.

Proč nestačí kartička?

„Kartičky zdravotní pojišťovny stačí.“ Bohužel není tomu tak, byť tato karta pokrývá základní lékařskou péči v rámci Evropské unie a v dalších několika zemích. Jedná se ale o akutní a neodkladnou péči v zařízeních zapojených ve veřejném systému, a navíc za podmínek, které mají i místní občané. Rozhodně tedy karta neznamená čerpání neomezené zdravotní péče v zahraničí, jak se mnozí čeští turisté domnívají. Ve většině zemí se musí platit dále za převoz, za hospitalizaci a za léky, k tomu kartička nekryje repatriaci ostatků při fatálních nehodách.

Pád z kola i alergická reakce

Mnozí cestovatelé mají pocit, že právě jim se nemůže nic stát, případně stihnou přejet zpět do České republiky. Neexistuje větší omyl, platí to zejména pro děti, které se mohou zranit při vodních radovánkách i při dovádění v partě přátel či při rekreačním sportování. A co teprve alergické reakce na místní jídlo? Důsledky mohou mít zásadní dopad na rodinný rozpočet, protože například zlomená noha ve Francii nebo v Itálii může přijít na několik desítek tisíc, které je nutné uhradit. Přitom není nic snazšího než uzavřít cestovní pojištění online.

Klid pro celou rodinu

Cestovní pojištění je jistotou, a to nejen při zdravotních komplikacích, ale hodí se i při neočekávaných událostech, například při ztrátě zavazadel. SV pojišťovna myslí i na všechny turisty, kteří míří na dovolenou letecky. Při zrušení nebo zpoždění letu pomůže takzvaný „letový asistent“ s reklamací, ale nejen s tím. Asistenční linka je dostupná všem 24 hodin po 7 dní v týdnu a poradí při ztrátě cestovních dokladů i s vyhledáním nejbližšího vhodného zdravotnického zařízení. Součástí pojistky je nadto i pojištění osobní odpovědnosti (jako připojištění), dovolenou si tak užije celá rodina bez obav.